U C H W A Ł A Nr XXXIII/229/2006
Treść
U C H W A Ł A Nr XXXIII/229/2006xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Rady Gminy Raciąż
z dnia 13 czerwca 2006 roku
w sprawie: określenia procedury uchwalania budżetu gminy Raciąż oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym
/j.t Dz.U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591 z póź.zm./ w związku z art. 179,180, 181, 184 i 185 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych / Dz.U. z 2005 roku Nr 249, poz. 2104 z póź.zm./ oraz Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 stycznia 2005 r. w sprawie gospodarki finansowej jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych oraz zasad i terminów rocznych rozliczeń i wpłat do budżetu /Dz.U. z 2005 r. Nr 23 poz.190/ - Rada Gminy Raciąż uchwala, co następuje:
§1
Uchwala się procedurę uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2
Traci moc Uchwała Nr IX/69/2003 Rady Gminy w Raciążu z dnia 30 września 2003 r. w sprawie określenia procedury uchwalania budżetu Gminy Raciąż oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
§ 3
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu.
PRZEWODNICZĄCY RADY GMINY
Jarosław Jaworski
Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr
XXXIII/229/2006
Rady Gminy Raciąż
z dnia 13 czerwca 2006 roku
PROCEDURA UCHWALANIA BUDŻETU GMINY
§ 1
1. Kierownicy jednostek organizacyjnych gminy, instytucji kultury oraz kierownicy referatów opracowują i przedkładają:
a) założenia do planów rzeczowych zadań
b) założenia do projektów planów obejmujących dochody, przychody, wydatki i rozchody w układzie klasyfikacji budżetowej.
§ 2
Materiały do projektu budżetu gminy, o których mowa w § 1, opracowywane są na podstawie:
1. Stawek podatkowych, opłat i cen obowiązujących w roku poprzedzającym rok budżetowy z uwzględnieniem zmian wchodzących w życie z dniem 01 stycznia roku budżetowego,
2. Prognozy wzrostu cen w roku budżetowym.
3. Przewidywanego planu zatrudnienia na koniec roku poprzedzającego rok budżetowy i w roku budżetowym / z uwzględnieniem ewentualnych zmian/.
4. Wynagrodzeń obowiązujących w roku poprzedzającym rok budżetowy i planowanego wskaźnika wzrostu w roku budżetowym.
§ 3
Radni, Komisje Rady Gminy, jednostki pomocnicze, mieszkańcy w terminie do dnia 10 października roku poprzedzającego rok budżetowy mogą składać wnioski do Wójta Gminy.
§ 4
Skarbnik Gminy w oparciu o przedłożone materiały i wnioski, a także obliczone kwoty dochodów własnych gminy, projekty dotacji celowych na realizację zadań własnych i zleconych z zakresu administracji rządowej, subwencji z budżetu państwa, a także projekty dotacji na realizację zadań przyjętych do realizacji w drodze porozumień, opracowuje zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków do projektu budżetu w terminie do 31 października roku poprzedzającego rok budżetowy.
§ 5
Wójt Gminy biorąc pod uwagę materiały, przygotowuje projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz załączoną informację o stanie mienia komunalnego i prognozę łącznej kwoty długu na koniec roku budżetowego i lata następne.
§ 6
1. Wójt Gminy przedkłada w terminie do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami, informacją o stanie mienia komunalnego oraz prognozę łącznej kwoty długu na koniec roku budżetowego i lata następne wynikającej z planowanych i zaciągniętych zobowiązań:
a) Radzie Gminy,
b) Regionalnej Izbie Obrachunkowej w celu zaopiniowania.
2. W terminie 7 dni od daty przekazania projektu uchwały budżetowej Radzie Gminy, Wójt Gminy przekazuje podległym jednostkom informacje niezbędne do opracowania ich planów finansowych.
3. Jednostki podległe opracowują i przekazują projekty swoich planów finansowych w terminie do 7 grudnia.
§ 7
1. Komisje Rady w terminie 10 dni od otrzymania projektu uchwały odbywają posiedzenia i przekazują na piśmie swoje opinie i wnioski do Komisji Budżetu i Finansów.
2. Komisja Budżetu i Finansów, w terminie 5 dni od otrzymania wniosków i opinii komisji Rady, formułuje swoją opinię o projekcie uchwały budżetowej oraz wnioski.
3. W posiedzeniu Komisji Budżetu i Finansów, na którym sporządzana jest opinia o projekcie uchwały budżetowej oraz wnioski, uczestniczą przewodniczący lub zastępcy pozostałych komisji Rady Gminy.
4. Najpóźniej w ciągu 5 dni od posiedzenia sformułowane na piśmie wnioski i opinię Komisji Budżetowej i Finansów, przekazuje Przewodniczącemu Rady Gminy.
§ 8
1. Przewodniczący Rady Gminy, zgodnie z art.182 ustawy o finansach publicznych wyznacza oraz podaje do publicznej wiadomości termin sesji Rady Gminy, na której odbędzie się debata budżetowa.
2. W czasie debaty budżetowej:
a) Wójt Gminy informuje o założeniach projektu budżetu, kierunkach polityki społecznej
i gospodarczej oraz wykorzystywaniu środków budżetowych.
b) Omawiane są opinie i głosowane wnioski Komisji.
§ 9
Porządek obrad sesji budżetowej Rady Gminy powinien zawierać:
1. Odczytanie projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem i szczegółowością określoną w art.184 ustawy o finansach publicznych.
2. Odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej.
3. Odczytanie opinii Komisji Budżetu i Finansów.
4. Dyskusja nad projektem uchwały budżetowej.
5. Głosowanie.