Przejdź do stopki

Uchwała Nr XV/84/2011

Treść

Uchwała Nr XV/84/2011
Rady Gminy Raciąż
z dnia 30 grudnia 2011 r.
w sprawie Uchwała Budżetowa Gminy Raciąż na 2012 rok. 
 
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 4 ustawy z 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 oraz z 2006 r. Nr 17, poz. 128 i Nr 181, poz. 1337), art.188 ust.2 pkt 1, art.195 ust.2, ustawy z dnia 23 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 i Nr 169, poz. 1420 oraz z 2006r. Nr 45, poz.319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218 i Nr 187, poz. 1381), Rada Gminy Raciąż uchwala, co następuje: 
 
§ 1. 
 
Dochody w łącznej kwocie 20.972.589,00 zł, w tym: 
1) dochody bieżące w kwocie: 20.716.467,00 zł, 
2) dochody majątkowe w kwocie: 256.122,00 zł, 
- zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały. 
 
§ 2. 
 
1. Wydatki w łącznej kwocie 21.047.758,08 zł, w tym: 
1) dochody bieżące w kwocie: 20.716.467,00 zł, 
2) dochody majątkowe w kwocie: 256.122,00 zł, 
- zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały. 
§ 3. 
 
1) Deficyt budżetu w kwocie 75.169,08 zł zostanie pokryty pożyczką w kwocie 75.169,08 zł 
2) Przychody budżetu stanowiące wolne środki w kwocie 600.000,00 zł i kredyt w kwocie 1.500.000,00 zł przeznacza się na rozchody – spłatę pożyczek w kwocie 1.500.000,00 zł i kredytów w kwocie 600.000,00 zł 
3) Przychody budżetu w wysokości 2.175.169,08 zł, rozchody w wysokości 2.100.000,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszej uchwały. 
 
§ 4. 
 
Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na: 
1) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 75.169,08 zł 
2) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1.000.000,00 zł 
 
§ 5. 
 
W budżecie tworzy się: 
1) Rezerwę ogólną w wysokości 195.500,00 zł. 
2) Rezerwę celową na zarządzanie kryzysowe w wysokości 43.000,00 zł, 
 
§ 6.
 
1) Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikami nr 4 i 5 do niniejszej uchwały. 
2) Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 6 do niniejszej uchwały. 
 
§ 7. 
 
1) Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, zgodnie z załącznikiem nr 7 do niniejszej uchwały. 
2) Ustala się wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z załącznikiem nr 8 do niniejszej uchwały. 
 
§ 8. 
 
Dotacje podmiotowe dla Gminnej Instytucji Kultury na kwotę 25.000,00 zł. zgodnie z załącznikiem nr 9 do niniejszej uchwały. 
 
§ 9. 
 
1) Wydatki budżetu na 2012 rok obejmują zadania jednostek pomocniczych gminy na łączną kwotę 499.423,00 zł, w tym realizowane w ramach funduszu sołeckiego na łączną kwotę 499.423,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10 do niniejszej uchwały. 
2) Dokonanie wydatków, o których mowa w ust. 1, następuje przez Wójta, który informuje przewodniczących organów wykonawczych jednostek pomocniczych o terminach realizacji poszczególnych przedsięwzięć. 
 
§ 10. 
 
1) Wydatki budżetu gminy na zadania inwestycyjne na 2012 rok nieobjęte Wieloletnią Prognozą Finansową zgodnie z załącznikiem nr 11 do niniejszej uchwały. 
 
§ 11. 
 
1. Upoważnia się Wójta do: 
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 1.000.000,00 zł 
2) dokonywania zmian w planie wydatków na wynagrodzenia i uposażenia ze stosunku pracy w ramach działu, 
3) dokonywania zmian w planie wydatków majątkowych określonych w załączniku nr 11 w ramach działu obejmujących przesunięcia środków zaplanowanych na istniejące zadania inwestycyjne o ile nie powodują zmian ogólnej kwoty wydatków majątkowych w danym dziale, z wyjątkiem kreowania nowych zadań inwestycyjnych i likwidacji zadań istniejących. 
 
§ 12. 
 
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy. 
 
§ 13. 
 
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2012 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy. 
 
 
Przewodniczący Rady Gminy 


Jarosław Jaworski

Załącznik Nr 1

Załącznik Nr 2

Załącznik Nr 3

Załącznik Nr 4

Załącznik Nr 5

Załącznik Nr 6

Załącznik Nr 7

Załącznik Nr 8

Załącznik Nr 9

Załącznik Nr 10

Załącznik Nr 11

540030